ENORME GROEI VAN TIKTOK EN TWITCH INFLUENCER MARKETING IN 2020

Beide sociale netwerken zagen het gebruik van influencers in 2019 enigszins groeien, Twitch steeg van 9.990 influencers naar 15.754 en TikTok steeg van 16.394 naar 35.528. In 2020, met zijn lockdowns en andere COVID-gerelateerde problemen, zijn Twitch-influencers echter meer dan verdubbeld van 15.754 naar 36.663 en is TikTok verdrievoudigd van 35.528 naar 106.104. ECommerce is geëxplodeerd sinds de start van COVID-19. Mckinsey meldde dat e-commerce in slechts 90 dagen tien jaar groeide.

Tiktok, het meest recente platform dat wordt gebruikt voor influencer-marketing, begint het gebruik te zien toenemen. Terwijl Tiktok-influencers in 2019 slechts in ongeveer 3,4% van de campagnes aanwezig waren, verdubbelde dit tot 6,8% in 2020. Hoewel Tiktok slechts een klein percentage van de campagnes vertegenwoordigt, heeft het platform bewezen een effectieve manier te zijn om een ​​jonger publiek te bereiken. om een ​​klein onderdeel te zijn van de influencer-marketingmix met amper 2% gebruik in influencer-campagnes, maar dit is een lichte stijging ten opzichte van 2019 toen Twitch in 1,5% van de campagnes werd gebruikt. Net als Tiktok zag Twitch een piek in het tweede kwartaal van 2020, wat overeenkomt met het begin van de COVID-19-pandemie.

wat is influencer marketing?

https://www.nextchapter.agency/